Facts & Figures 2018

Weekend van de Wetenschap 2018

  • 12 provincies
  • 377 organisaties
  • 1.800 activiteiten
  • 150.000 bezoekers
  • €1.948.147 mediawaarde
  • 1 groot landelijk publieksonderzoek

Campagne

Print & Buitenreclame

  • Landelijke en regionale kranten en tijdschriften
  • Buitenreclame in Den Haag en Amsterdam
  • Campagne op NS Stations
  • Verspreiding van flyers op scholen & bibliotheken door het hele land

Campagne

Radio & tv

  • NOS Jeugdjournaal
  • Zapplive
  • Discovery
  • 5 Uur Live
  • Editie NL
  • NPO Radio
  • BNR
  • Radio 538
  • Qmusic
  • Regionale omroepen

Campagne

Online*

  • Unieke bezoekers website: 104.939
  • Facebook likes: 10.738
  • Facebook volgers: 10.685
  • Facebook bereik: 1.228.225
  • Twitter volgers: 2.442
  • Twitters bereik: 545.859

*Dit is het online bereik van kanalen van Weekend van de Wetenschap en exclusief het online bereik via deelnemers, partners en media.

Deelnemers aan het woord

Van Gogh Museum

Jolein van Kregten, sr. Educator
“Tijdens Weekend van de Wetenschap neemt de restaurator de bezoekers mee naar het restauratieatelier van het Van Gogh Museum, waar zij zelf door de microscoop kijken en met UV-licht de vernislagen op een schilderij ontdekken. Door die unieke ervaring krijgen ze een andere kijk op Van Goghs kunstwerken en dat brengt hem als kunstenaar heel dichtbij.”

SRON

Frans Stravers, Communicatiemanager
“Netherlands Space Institute for Space Research (SRON) heeft dit jaar een recordaantal bezoekers ontvangen, met een mooie mix van jong en oud. Het is ontzettend inspirerend dat het Nederlands ruimteonderzoek op zoveel belangstelling kan rekenen. Dus we doen volgend jaar zeker weer mee aan Weekend van de Wetenschap.”

Larsen & Buhl

Maybritt Larsen, HR & Marketing Manager
“Jong en oud kon tijdens Weekend van de Wetenschap zelf aan de slag bij Larsen & Buhl en kennis maken met de techniek van metaalbewerking. In woorden kan je veel uitleggen, maar de ervaring, belevenis en het zelf ervaren zegt veel meer. Dat vinden wij van cruciaal belang.”

Antoni van Leeuwenhoek

Hilje Papma, Adviseur Wetenschapscommunicatie
“In het Antoni van Leeuwenhoek werken onderzoekers, artsen en vele anderen samen om kanker te begrijpen en te bestrijden. Achter elke kankerbehandeling zit zoveel onderzoek! Ik vind het fantastisch dat 200 enthousiaste collega’s dat hebben willen delen met bijna 2.600 enthousiaste bezoekers.”

Aanmelden?

Wil jouw organisatie deel uitmaken van het grootste landelijke technologie- en wetenschapsevenement van Nederland? Meld je dan nu aan en laat zien welke wetenschap en technologie jij in huis hebt door een activiteit te organiseren tijdens Weekend van de Wetenschap.

Aanmelden organisatie
Initiatiefnemer
Sponsors
Mediapartners
Het landelijke Weekend van de Wetenschap, georganiseerd door NEMO, wordt mede mogelijk gemaakt met steun van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Het Weekend van de Wetenschap wordt gerealiseerd dankzij de vele organisaties die tijdens het weekend voor het publiek hun deuren openen.