Support Dashboard

Op deze pagina vind je veelgestelde vragen en antwoorden voor support van Weekend van de Wetenschap.

Veelgestelde vragen

Q: 1. Hoe meld ik een activiteit voor Weekend van de Wetenschap aan?

Dit doe je in je eigen account. Heb je al een account voor jouw organisatie? Log dan in. Doe je voor het eerst mee, maak dan eerst een nieuw account aan en log vervolgens in. 

Na het inloggen bij het dashboard kun je activiteiten toevoegen, aanpassen en beheren. Net als de gegevens van je organisatie en contactpersonen.  

Q: 2. Hoe pas ik contactgegevens aan?

Vanaf het moment dat je je organisatie aanmeldt via ons deelnemersportaal kan je zelf informatie over je organisatie beheren en daarmee ook de contactgegevens. Zo ben je als organisatie altijd in beheer van je eigen gegevens. De gegevens die hierin staan zullen vanaf dan leidend zijn.

Ben je nieuw bij de organisatie, maar heeft de organisatie wel al een account bij ons (op de vorige werknemer)? Stuur dan een mail naar [email protected], zodat wij dit voor je aanpassen en je de login gegevens kunnen sturen.

Q: 3. Wij organiseren bijna hetzelfde als een vorige editie. Moet ik dit evenement opnieuw invoeren?

Nee dat hoeft gelukkig niet. Je kunt in je eigen account gemakkelijk de activiteit(en) van vorig jaar kopiëren naar dit jaar. Loop wel je tekst na om eventuele datum verwijzingen te corrigeren.

Q: 4. Waarom kan ik geen foto uploaden zonder credits?

Het team van Weekend van de Wetenschap let heel scherp op de juiste notatie van credits bij afbeeldingen en juiste toepassing van beeldrecht. Zorg er daarom altijd voor dat jouw organisatie de rechten voor een foto bezit of dat je afbeelding rechtenvrij is. Vermeld altijd de fotograaf en bron van de foto, ook al is die in opdracht van jouw organisatie gemaakt. Indien je een foto van internet haalt, zet daar altijd de URL bij waar je deze foto gevonden hebt. Dit maakt het voor de redactie makkelijker om de rechten van jouw foto te achterhalen. 

Boetes voor foutief gebruik van afbeeldingen zijn niet mals. Daarom controleren wij extra scherp op juist gebruik van beeldrecht. Bij onduidelijkheden sturen wij daarom activiteiten terug met de vraag om de rechten goed te controleren of een URL in te vullen. Als vervolgens blijkt dat het beeldrecht niet gedekt is, sturen wij eventuele boetes door naar de indienende organisatie. 

Q: 5. Ik heb een activiteit toegevoegd, maar het programma is iets veranderd. Hoe kan ik dit aanpassen?

In je eigen account kan je altijd een aanpassing doorvoeren, ook wanneer de activiteit al is gepubliceerd. Let er wel op dat alle activiteiten voorafgaand aan publicatie door Weekend van de Wetenschap wordt gecontroleerd en geredigeerd waar nodig. Wil je een volledig nieuwe tekst toevoegen, laat dit dan altijd weten. 

Q: 6. Waarom is er een eindredactie op de activiteiten?

Het team van het Weekend van de Wetenschap behoudt het recht om tekst en beeld aan te passen conform de uitingen van Weekend van de Wetenschap. Tekst edits zullen we daarom ongevraagd doorvoeren. Mochten er twijfels bestaan over de geüploade afbeelding en/of de afbeeldingsrechten dan zullen we contact met je opnemen. 

Ben je het niet eens met een bepaalde aanpassing, mail dan je opmerking naar [email protected].

Q: 7. Wat betekent de status ‘Gereed om te publiceren’?

De aangemaakte activiteit is naar ons team verstuurd. Wij lopen na of alles volledig is ingevuld. Als alles compleet is wijzigen we de status van ‘Gereed om te publiceren’ naar ‘Online’. De activiteit verschijnt dan automatisch online op de publicatiedatum van het programma. 

Q: 8. Wat betekent de status ‘Online’?

Online betekent dat je activiteit klaar is om op onze website gepubliceerd te worden als onderdeel van ons programma. Het programma maken we altijd vlak voor het evenement bekend (meestal houden we ongeveer 2 weken aan). Op de publicatiedatum verschijnen alle activiteiten met de status ‘online’ automatisch op onze website.

Q: 9. Waarom duurt het zo lang voordat mijn activiteit op de status ‘Online’ staat?

Onze tekstredacteur start eind augustus/ begin september met het editen van de teksten. Vanaf dat moment verwachten wij ook dat de meeste activiteiten gereed zijn voor controle. Onze deadline is de publicatiedatum van het programma.

Q: 10. Hoe annuleer ik mijn activiteit?

Ga naar de activiteit die je wilt annuleren en klik op ‘Edit’. Onderaan de bewerkingspagina vind je de knop ‘Verwijderen’. Hiermee kun je je activiteit annuleren. 

Let op! Het kan zijn dat wij de activiteit al hebben opgenomen in de campagne en naar buiten toe gecommuniceerd. Verwijder je een activiteit laat het dan altijd weten.   

Q: 11. Hoe meld ik me af voor deze editie van Weekend van de Wetenschap?

Om je af te melden kun je dit formulier invullen, dan zorgen we ervoor dat je voor deze editie bent afgemeld.

Q: 12. Waarom moet ik al die velden invullen?

Wij willen ervoor zorgen dat zoveel mogelijk deelnemers jouw activiteit(en) bezoeken. Het is dus van belang dat zij op de website van Weekend van de Wetenschap gemakkelijk alle informatie bij elkaar kunnen vinden. Hoe makkelijker de bezoeker het kan vinden, hoe sneller zij beslissen bij jouw organisatie langs te gaan.