De waarde van persoonlijke data

THE ATTENTION FAIR is een experimentele game installatie die onderzoekt en speculeert over de mogelijkheden tot ‘empowerment’. Jij bent namelijk geen gebruiker van Google, maar jij bent het product.

Naar de website

Experimenteer bij The Attention Fair met de waarde van persoonlijke data

Het Internet heeft ons verrijkt. Steeds meer devices en tools worden met ons en elkaar verbonden en ze maken het leven efficiënt en comfortabel. Maar juist omdat deze online wereld ons zoveel opgeleverd, vergeten we soms kritisch te zijn op de bedrijven die deze service aanbiedt. Naast dat Google ons voorziet van de meest accurate zoekresultaten, verzameld en analyseert ze nauwkeurig data over gedrag.

Wij, de producten van data, hebben momenteel nauwelijks eigendomsrechten of controle over deze waardevolle informatie: we hebben geen inzicht in welke informatie wordt verzameld en verwerkt door welk bedrijf, hoe deze informatie wordt ingezet en hoe deze wordt doorverkocht naar derde partijen. Daarnaast hebben we geen mogelijkheden om te voorkomen dat deze informatie überhaupt verzameld en doorgespeeld wordt.

Locatie

INNOVATE EXPERIENCE
Westervoortsedijk 73
6827 AV Arnhem

Datum en tijd

6 oktober 2018: 10:00 - 17:00 uur
Credits: Via Julia Janssen

Naam organisatie

INNOVATE EXPERIENCE

Soort activiteit

Excursie / Rondleiding, Open dag, Spel, Voorstelling / Demonstratie

Doelgroep

Kinderen, Jongeren, Volwassenen

Toegangsprijs

gratis

Openingstijden

6 oktober: 10:00 - 17:00 uur

Adres

INNOVATE EXPERIENCE
Westervoortsedijk 73
6827 AV Arnhem

Website

Ga naar de website

Social media

De Koninklijke Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI) is de brancheorganisatie voor de chemische industrie in Nederland.